Lifestyle

Amsterdam krijgt restaurant zonder personeel: Foodsy

Modern wordt het genoemd. Amsterdam wordt trendsetter door het eerste restaurant te openen waar geen personeel aanwezig is. Topkok Edwin Sander opent het bedrijf en ziet hier markt in. Klanten moeten alles zelf doen, waardoor personeel geen struikelblok meer is. De kosten van trainingen en opleidingen nekken namelijk veel horecabedrijven.

Klant is kok, barman en gastheer

‘Zelf doen is tegenwoordig heel normaal. We kweken onze eigen groenten, brouwen zelf bier en we worden steeds handiger in de keuken’, zegt Sander. ‘Daarom is de tijd rijp voor dit initiatief.’ In het nieuwe concept is de klant dus zowel klant, kok, barman en gastheer. Het restaurant krijgt de naam Foodsy.

Laagdrempelig

‘Er zijn duidelijke instructies aanwezig. Hoe bier te tappen, koffie te zetten en de gerechten te bereiden. Via een stickersysteem zijn alle ingrediënten te vinden. Het is heel laagdrempelig.’ Dat is volgens Sander een van de dingen die het restaurant tot een succes moet maken.

Geen reserveringen

Foodsy opent op 5 november. Het menu verschijnt binnenkort op de website van het restaurant. Omdat er geen personeel is, is het niet mogelijk om te reserveren. Het restaurant draait enkel op het uitvoeren van taken door de bezoekers.

Het bericht Amsterdam krijgt restaurant zonder personeel: Foodsy verscheen eerst op Lifestylejetset magazine.

About the author

Jeffrey

Leave a Comment