Auto auto Nieuw

Facelift & nieuw hart Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4

Porsche-911

FacebookEmailTwitterPinterestPrintShare

Facelift en een nieuw hart voor Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4

De Porsche 911 is natuurlijk al 50 jaar een icoon. De basiscontouren van de eerste 911 zijn al die tijd intact gebleven. Heel bijzonder is dat het Porsche altijd weer lukt om nieuwe versies én de oervorm te geven én altijd beter en sneller te maken. Scherp, sportief en tijdloos elegant die 911. Dit keer zijn de 911 vierwielaandrijvers aan de beurt: de Carrera 4, Targa 4 en Carrera 4 Cabriolet hebben een nieuwe motor gekregen. Porsche verwacht de vernieuwde 911 Carrera 4, Targa 4 en Carrera 4 Cabriolet begin 2016 in de showroom.

Ook nieuw

Nieuw is ook dat de 911 vierwielaandrijvers voor het eerst in de geschiedenis sneller zijn dan de 911’s met alleen achterwielaandrijving. Dat is te danken aan de nieuwe turbomotoren. Alleen met turbomotoren lukt het Porsche namelijk om de strengere CO2-uitstoot richtlijnen van de EU te halen Toch zijn ze krachtiger dan de oude motoren zonder turbo.

En dan de andere aanpassingen

Uiterlijk verandert er dus niet zo veel. De Carrera’s hebben nieuwe vierpunts dagrij- en remverlichting en het rooster in de motorkap heeft nu verticale spijlen.

Ook vernieuwd is het Sport Chrono Pakket. Met een draaiknop op het stuur kun je kiezen voor de instellingen Normal, Sport, Sport Plus en Individual. De auto, dat wil zeggen motor, remmen en vering, reageren op de ingestelde stand. Er zijn nieuwe schokdempers gemonteerd en, als optie, actieve achterasbesturing wat zorgt voor een nog beter gedrag en extra stabiliteit bij het verwisselen van rijbaan. Bijkomend voordeel is dat de draaicirkel met 0,5 meter kleiner is. De schokdempers geven de mogelijkheid om de voorkant van de auto hydraulisch met 40 millimeter te verhogen, zodat verkeersdrempels niet geraakt worden.

Het verbruik is zo’n 1,2 l per 100 km lager dan met de oude motoren, toch een verbetering met 12%.
De 911’s met het koppelingssysteem (PDK) met handbediening en automaatstand hebben nu ook een ‘Sport Response’-knop: door deze knop in te drukken kun je 20 seconden lang maximaal accelereren, bijvoorbeeld voor een snelle inhaalactie.
In de cabine vind je nieuwe infotainment en connectiviteitssystemen gekoppeld aan een 7 inch aanraak display.

De nieuwe motoren

Grootste verandering is het inruilen van de atmosferische 3,4 en 3,8 liter boxermotoren voor nieuwe turbomotoren. De 3,0-liter zescilinder-boxer versie levert met z’n dubbele turbo 370 pk, dat is 20 pk meer dan de oude 3,4 liter motor. De S-versies hebben nu 420 pk’s, ook 20 pk’s sterker dan de oude 3,8 liter motor. De sprint naar 100 km/u in 4 seconden is nu zo’n 0,3 seconden sneller dan voorheen. En voor de statistieken: de topsnelheid ligt, afhankelijk van de uitvoering, tussen de 287 en 305 km/u.

Begin 2016 kunnen we de vernieuwde Porsche 911 Carrera 4(S) en Targa 4(S) verwachten. Tegen die tijd zullen ook de prijzen bekend zijn.

Onze favoriete 911 blijft de Targa 4, het toppunt van sophisticated elegance….

Bekijk in dit mooie filmpje van Porsche alle nieuwe 911’s met vierwielaandrijving!

Porsche-911 Porsche-911_7 Porsche-911_6 Porsche-911_5 Porsche-911_4 Porsche-911_3 Porsche-911_2 Porsche-911_1

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!

 

The post Facelift & nieuw hart Porsche 911 Carrera 4 en Targa 4 appeared first on Lifestyle News | Jouw online Lifestyle magazine! |.

About the author

Jeffrey

Leave a Comment