Auto auto Nieuw

Smart ForTwo Cabrio

Smart-ForTwo-Cabrio11.jpg

Smart-ForTwo-Cabrio9

FacebookEmailTwitterPinterestPrintShare

Smart ForTwo Cabrio

Met het regenachtige weer waar we nu al een tijd mee te dealen hebben ga je toch verlangen naar een heerlijk zomers weertype. En als het dan zover is, dan is het extra genieten in een cabrio. Smart komt dan ook mooi op tijd met de nieuwe uitvoering van de Smart ForTwo Cabrio. Nu al te bestellen, af te leveren over 2 maanden.

De goedkoopste cabrio van dit moment

De Smart ForTwo Cabrio is de goedkoopste cabrio van dit moment. De vanaf prijs is € 16.995! De concurrenten zoals de Fiat 500C en Citroën DS3 Cabriolet zijn wat duurder. Wat krijg je voor dat geld? Een auto als geen ander: de zit is wat hoger, kijk je naar voren, dan heb je het gevoel in een flink grote auto te zitten, maar kijk achterom en dan zie je pas hoe kort de auto is.

Als je met z’n tweeën bent dan is het geen enkel probleem dat er geen ruimte is voor stoelen achterin. Het voordeel is dat de draaicirkel erg klein is en het parkeren in de stad gemakkelijk. Met de veiligheid zit het ook goed: de auto is zo ontworpen dat je als het ware in een beschermende kooiconstructie zit. Ook een pluspunt is dat je de auto volop kunt personaliseren naar je eigen smaak met kleuren en uitrustingsvarianten.

History

De Smarts zijn in verschillende versies al vanaf 1998 op de markt en het merk is na de eerste moeilijke jaren nu behoorlijk volwassen geworden als autofabrikant. In 1993 is het bedrijf opgericht door de Swatch groep (de horlogefabrikant) en Mercedes-Benz. De naam Smart verwijst hier ook naar: Swatch Mercedes Art. Uiteindelijk is Smart als apart merk ondergebracht bij Mercedes-Benz.

Looks

Grootste verschil ten opzichte van de Smart Coupe is dat je het dak in slechts 12 seconden – maakt niet uit hoe hard je rijdt – van een gesloten tweezitter verandert in een auto met groot vouwschuifdak en uiteindelijk tot een cabriolet met volledig geopende kap. Smart realiseert dit met een tritop vouwdak en de uitneembare dakbalken. Het opbergvak voor de dakbalken bevindt zich in de achterklep.

Van binnen

Opvallend aan Smart ForTwo Cabrio zijn de vele mogelijkheden om de auto helemaal naar je eigen idee te stylen. Er zijn naast de Pure basisuitvoering 3 uitrustingsvarianten: Passion, Prime en Proxy. Diverse kleurencombinaties, zowel van buiten als binnenin zijn mogelijk. Daarnaast zijn er verschillende pakketten zoals Cool & Media, Sport, LED & Sensor, Cool & Audio en Comfort.

Met het Media-System is smartphone-integratie via MirrorLink® standaard beschikbaar.
Geschikte smartphones in de auto worden geïntegreerd en kunnen smartphonegegevens op het via touchscreen bedienbare beeldscherm van de Smart ForTwo Cabrio worden weergegeven.

Motoren

De basisversie beschikt over een 71 pk sterke 1.0-driecilindermotor. Wil je wat meer power, bestel dan de 90 pk 0,9 liter driecilinder versie. Voor beide versies geldt voorlopig dat er een twinamic automatische transmissie met dubbele koppeling is gemonteerd. Handgeschakelde varianten zullen later aan het modellenaanbod worden toegevoegd. Ook later volgt nog een 0,9 Turbo Brabus uitvoering.

Het brandstofverbruik is laag: 4,3 liter per 100 km. Optrekken van 0 naar 100 km/h gaat in 15,5 seconden voor de 71 pk motor en 11,7 seconden voor de 90 pk motor. Om een beetje op te schieten in de stad kun je dus het beste de 90 pk motor kiezen, het is maar € 600 duurder.

Wat ons betreft heb je met de Smart ForTwo Cabrio een lekkere fun cabrio voor eigenlijk erg weinig geld. Laat maar komen die zomer!

Smart-ForTwo-Cabrio1 Smart-ForTwo-Cabrio2 Smart-ForTwo-Cabrio3 Smart-ForTwo-Cabrio4 Smart-ForTwo-Cabrio5 Smart-ForTwo-Cabrio6 Smart-ForTwo-Cabrio7 Smart-ForTwo-Cabrio8 Smart-ForTwo-Cabrio9 Smart-ForTwo-Cabrio10 Smart-ForTwo-Cabrio11
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste lifestyle nieuws en meekijken achter de schermen van de Lifestyle NWS redactie? Volg ons dan op Twitter, Facebook, Instagram en Pinterest!

 

The post Smart ForTwo Cabrio appeared first on Lifestyle News | Jouw online Lifestyle magazine! |.

About the author

Jeffrey

Leave a Comment